Blue Wave is gespecialiseerd in het leveren en verzorgen van reinigingssystemen, sanitaire voorzieningen en hotel amentities. Zij richten zich vooral op de segmenten Schoonmaak, Hospitality, Kantoor & Industrie en Zorg & Overheid. Blue Wave bestaat uit drie afdelingen: Sales, Warehouse & Distribution en Finance. Deze afdelingen zorgen samen voor een optimaal proces van bestellen, leveren en factureren.
Als adviseur en expert leverde Kelo een bijdrage aan het verbeteren van de performance (strategie, marketing & inkoop) binnen het segment hospitality, met als doel een zichtbare groei in klanten, omzet en afzet voor dit segment.
Resultaat
– accountmanagement vanuit database analyse
– marketing als aparte discipline opgezet
– efficientere marketing door reductie van en segmentatie in markten en product/markt combinaties
– het jaarlijks opstellen van een (marketing) budget en jaarplan als onderdeel van het bedrijfsbeleid
– afdeling sales werkt samen in de ‘customer driven’ organisatie (analyse van klanten en initieren van maatacties)
– introductie van efficiente overlegstructuur (frequentie & afdelingen)